sâmbătă, 10 decembrie 2016

Precum . Rugi de iertare se lasă pe iarba cerului. Iar mormântul meu așteaptă la margine, aproape de gard, de mersul tramvaielor. Într-o noapte cimitirul dispăru, se spune Că ar fi zburat la cer. Mormântul meu – ioc. Iar eu mă plimb liber, fără baston, barbă, Carte de rugăciuni, deși nu am deschis-o Până acum. Parcă nimeni nu mai crede în moarte. Toți vor să ajungă în cer vii și nevătămați. Cică un sfârșit tot există, cam ascuns, Bătrânii ne spun ceea ce-i dor, dar Nu ne anunță la timp despre moarte, De n-am fi atât de autonomi, eu cred Că nimeni nu ar muri, din solidaritate. O bătrână în cârje, alaltăieri s-a prefăcut într-un înger cu aripi, acum zboară pe sus, unii chiar au zărit-o. ************************************************** Cu zări, epitalami, de-a valma, Pe umeri vâsle, unde mergem? Destrăbălate iele caută Noi disperați în codrul verde. Însingurarea nu mai e la modă, Te înfrățești oricând, oriunde, Colericii au drept la tumbe, Holera veșnic se preumblă. O mână ici, acolo-i scrisul, Racul revine cu volumul, Dar la un semn deschisă-i calea și recădem în somn ca plumbul. ******************************** Trăia un om, vecin din curte, n-avea urechi, nici ochi, doar frunte, ne judeca pe alte unde, el exista, noi, ba, niciunde. Să mori din dragoste e-o glumă, Dar se mai moare cu arsenic, A câștigat unul la LOTO, DAR a murit neuroastenic. Pe geam cad sute de oameni, Unii mai buni, alții cu scame. **************************************** Lumina zăpezii, soarele-i mort, Precum iubirile stinse ne sorb, Precum iubirile în interior, străluminează ca un cocor, ah, nu mai spune mereu nevermore, fug în Canare, Thailanda, în nori, zăpadă, somnul veciei, mă dor visul, trezia, sparte viori. Crăiasa zăpezii m-a vizitat, Sânii ei albi, hipnotizanți, Pare pământul mai scund, mai timid, Poemul reptilă, din ou s-a ivit. ……………………………………………………….. S-a-ntâlnit pușcăriașul cu profa de pian, Petele roșii pe neaua de-un an, Nu scriu nici rime, nu scriu nimic, Caută poliția un recidivist. Vechiul oraș s-a scufundat, Imperial, generos luminat, Fulgii n-au sex, se așează pe –orice, La Atheneu e concertul în re. Corul nebunilor repetă de zor, O fi major sau minor, știe-l BOR, Secta egocentriștilor moare, Este An Nou și sărbătoare. BORIS MARIAN 8 BMM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu