miercuri, 18 ianuarie 2017

Poeme pierdute

Poeme pierdute Poeme arse de diavol, el nu citește, arde, Totul a început cu un joc, lacrimile nu veniseră la timp, Ghilgameș era pasionat de poeme și de golf, Sveijk îl citea pe Homer, de aici și umorul său simpatic, Eschile făcea comerț cu vile, era și Wilde pe acolo, Nu te mai sforța , Sofocle, nimic nu iese singur, Contabilul Aristofan Aristofanovici și-a pierdut mantaua în Sankt Petrsburg, Menandru, cve mândru sună acest nume, dar era pirat, apoi – ex-pirat, Faltona Betitia Proba, asta era femeia fatală, natală, goală, Aveam două mătuși – Dasa și Kalidasa, ambele atrase de studenți, Folca geonfedre, țineți minte, nu treceți pe verde, Despre Sfântul Beda se spun multe, aducea și nenorociri, Chaucer a inventat whiskey-ul, a spus un călugăr nebun, Villon făcea în pantaloni după execuție, Pe Tasso las-o că nu e femeie, Antes muerto que mudado, spunea fiind ud, unul, Donne, Ben Jonson, nume de birjar, săracul, Urquhart, poftim , subiect de examen, Cu Moliere și Racine încheiem primul semestru, Vacanță plăcută, dragi prieteni. ****************************** Ai dreptate, iubito, Să-mi tai capul precum lui Ioan, Vorbesc prea mult, Ai dreptate să-mi tai pletele, Sunt prea temerar, Ai dreptate să-mi dai mărul, Sunt prea pudic, Ai dreptate întotdeauna, Altfel dreptatea ar deveni strâmbă ca o nuia, Ar putea să semene a iubire și tu, nu dorești asta, Eu credeam că a iubi și a ierta este totuna, Chiar și călăul din Lyon aștepta o iubire, Eu nu sunt ce par, tu nu ești ce pari, Nu pot uita cuvintele Euridicei către Orfeu, „Nu-ntoarce capul, dragul meu”. BMM Aici e locul meu Aici e locul meu, i-am spus câinelui credincios, Aici voi fi îngropat, nu-mi trebuie fanfare, Nici zgardă de aur și nici marmură, Să pot auzi clinchetul tramvaielor, Urletul sălbatic al motocicletelor, Vocile rândunicilor, voi gusta quiche cu somon afumat, O felie de lună, voi transporta dulapuri vechi, Cu costume de gală din vremea lui Napoleon III, Voi râde de listele laureaților, medaliaților, De istoriile literare voi râde în hohote, Trece în goană un pâlc de călăreți, Sunt oamenii lui Alaric, caii lor fumurii Cântă imnuri imperiale, guillaume iar face glume, Iar noi mai avem puterea să râdem, Trăiască, strigă sufletele slabe, Pe ritm de samba, apoi adio. Vom naviga fără dureri, departe de noi înșine, Precum un Sindbad, Don Quijote, Magellan Sau Olandezul Zburător fără de moarte. BMM Reversul SALVEAZĂ, PRIETENE ARTA, DOAR ARTA, SALVEAZĂ ȘI VIAȚA UNUI VIERMUȘOR, ACESTAI-I ÎNDEMNUL, MILA, CONSEMNUL, MI-A SPUS LA URECHE UN MONSENIOR. ERA-N PARADIS UN POM, DĂDEA ROADE, DAR LE RODEA HARNICUL INS, CĂ VIERMELE PARE ÎN SOCIETATE ȘI CULTIVAT ȘI CHIAR DISTINS. LA FEL TRĂIM ORICÂND ȘI ORIUNDE, UNII-ȘI IUBESC POEMUL NESCRIS, ALȚII DIN POAME ROD ȘI SE UMFLĂ, CE VIAȚĂ UȘOARĂ-N E-N PARADIS. bmm Un singuratic trecu prin viața căpitanului Brulle, Venus din Ille îl sărută pe frnte, precurorul șterse acuzația de ultraj, diavolul adună zdrențe pe străzi, astfel am trecut de al lumii hotar. Automobilul numit viață se zdrobi de un zid de plictis enorm, stelelor le-am spus - unde e fericirea? Dureroasă iubire e infinitul. Ce-ți pasă de Platon, de Diogene? Băbuța-moarte e dreaptă și stăpână, ascultă în tăcere fanfarele de aur, privire ascuțită de acvilă vicleană, ea încă mai visează victoria cu lauri. BMM


Aratul


 

Nu am arat niciodată, știu că este


Un act sacru, o fecundare a pământului,





Buddha se ocupa cu aratul,


Semințele cerului, apoi aratul,


Apoi iubirea, apoi copiii,


Bărbatul e plugul, femeia e brazda,





Un festin veșnic sacru.


De am păcătuit, voi ara în iad,


Oașele se mută în timp,


Dar morții? Pământul e brăzdat de prăpăstii,





Sufletul de dureri ascunse,


Dar ce este liniștea? Oare există liniște?





BMM


Un semnal, două semnale, apoi stop.


Hip-hop, despre oameni și oi, oi,


gesturi, indigestii, o istorie despre femeia


care nu suporta singurătatea,


nunțile vesele, pe față, pe dos,


o endoscopie a sufletului nu strică,


speculații, zvonuri, nimeni nu dă declarații,


eu declar - nu vreau să fiu muritor,


dau tot pentru o clipă în eternitate.


Nevermore, spuse corbul care avea scorbut.


BMM





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu