vineri, 20 ianuarie 2017

Ajunse cuțitul

Ajunse cuțitul Ajunse cuțitul până la os, Iubita nu mai privește focos, Râde cu gura pân-la urechi, Happy birthday to you, Jackie-Jack. Ah, mii de purici, râzi tu cât poți, Eu în Alaska schimb mii de zloți, Din Marmara în Satu Mare Nimeni nu are mai multă căutare. **************************** Adesea, printre ore solitare, Când Soledad plutea în văi stelare, Tăcerea-și scutura hermina, Iar Herr Professor ne preda latina. Mă pomeneam vorbind fără cuvinte, Cum nu mi se-ntâmpla-nainte, Mă întrebam ce este nebunia, Pe care continent e România. Si ascultam balada lui Manole, Departe de sofisme și de mode, Miorița, Alimoș și Gruia și Porumbescu, |Minunescu, Traian Vuia, iar continentul căpăta contur, Pământ diform sub cerul de azur . ********************************** Vipera neagră cu ochi rubinii secoli străbate , păduri și câmpii, suflete multe trimise în iad vipera roșie cu ochi de jad. Ne poluăm mințind mai mereu, orice fățarnic e corifeu, se rușinează de noi cimpanzeii, uită CUVÂNTUL IUBIRE ateii. Uită de toate omul de lut, cum de e om, cin-l-a făcut? ***************************** Seara ne vedem pe noi înșine, înstelăm apele întunecate, ca umbră maternă - copilăria. Vom fi cândva cocori? Sau numai nori? Acum îți zăresc ochii, iubito, atât de larg deschiși, încât mă cuprinde amețeala. Aud pe lângă mine trecătorii strigând, fluierând, nu mai știu, sunt om sau copac, ce secol este acesta? BORIS MARIAN Era o balerină Era o balerină frumoasă, extrafină, părea o Șahrazada, o Cleopatră - fata, dar prea era frumoasă, ca un parfum de clasă, trezea în noi, se pare, o mistică ardoare. I-au dedicat și valsuri și caucaziene dansuri, în vremuri de restriște a preferat să riște, precum Jeanne d”Arc, iar rugul i-a mistuit doar trupul. BMM Iubito, astăzi vom fi triști, să-mi dăruiești o mângâiere, eu am să țin ochii închiși, vom spune, moartea e-o părere. Vom înjura de dumnezei, ne vom certa între săruturi, parcă trăim între pigmei, înconjurați suntem de scuturi. Ne știm de mii și mii de ani, am fost Romeo și Julieta, pe cer, nori grei și cormorani, furtuni vor sfărâma corveta. Și vom pluti spre larg, pe mări, spre misterioase continente, citesc în ochii tăi mirări, dansăm în spațiu valsuri lente. BMM Artistul Artistul ca enigmă, emblemă, siglă, Delicat, natură la miez de noapte, Un bâtlan a zburat înspre sud, ceva trist, Ceva mortal, ca o durere suspectă. Cine spunea că numai Dumnezeu Are dreptul la existență? Are dreptate? Și este trist acest Dumnezeu? Suntem noi doar stații facultative în trecerea timpului? Un obelisc negru a fost așezat în centrul Paradisului. Fratele meu este strigătul, scria Din adâncul cenușii fratele Benjamin, l-a auzit cineva? Probabil. Dar va veni ora când noi vom vedea De undeva, de sus, cum ne vor privi alții. Boris Marian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu