duminică, 9 martie 2014

Jocurile noastre toate


Jocurile noastre toate

 

Jocurile se adună, ne-ntâlnim, de vrei, pe lună, tu mi-ai spus că niciodată nu vom fi ... e altă joacă,  visele noastre, afine-ngheţate în borcane  ascunse, cerate, stăpânii muriră, paingul se miră, nu poate pătrunde, unde? Genele tale, gene mele se duseră-n alte  făpturi, diluviene sunt vremile noastre, măruntă-ntristare, ce jocuri, ce  drame epistolare. Te miri  şi tu, afine  gustate cu poftă de ursuline, de maicile acelea  fugind de bărbaţi, frumoşi sunt doar anii tineri, uitaţi.  După cum spunea Brueghel, Icar a căzut într-o primăvară, fermierii tocmai arau, marea era neliniştită, numai soarele privea maiestuos şi îşi făcea lucrarea, ceara plângea cu lacrimi de om.Poezia nu este un  simplu joc, este periculos, te poate duce la moarte, avea dreptate. Acum, secat de orice conspirație, simt că  Omul Negru îmi suflă din spate. Ce zici, Doamne? Orice se află în afara mea este Dumnezeu, chiar şi un câine vagabond.  Nimeni nu e judecat după ce este călcat. Abia după moarte  i se scrie o carte. Trăinicia fericirii stă în turla mănăstirii. Numai gândurile noastre  se aruncă pe fereastră. Oamenii ce se iubesc în căpiță nimeresc. Tot ce  omul  minciunește   într-o zi se împlinește. Scrie cu sufletul tău , te va citi Dumnezeu. Curajul înseamnă să ai după ce nimic nu mai ai. Binele făcut la nevoie ți-l răsplătește Dan Coe. Sufletul este unic,   asta știe și buni. Urmează-ţi fericirea, ea te va duce-n China. Fă azi ce alţii nu fac, mâine atârni de copac. Ca să reuşeşti găseşte-ţi un drum,  fă cât mai mult fum. Ignoranţa se răspândeşte ca mirosul de pește. Sunt o parte din tot ce am găsit, restul găsiți la sfârșit. Viaţa e un trandafir, tu ești plata, eu sunt gir.

Boris Marian

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu