miercuri, 12 martie 2014

Ersatz

Ersatz
Moto – Cine nu mă iubește nu iubește poezia
 
Sleiți  de sevă, sclerozați,
Noi înflorim ca un Ersatz,
Față de girafă, girofar de casă,
și sufocați și entuziaști
și , în special, prea caști.
Mai cască , Ioane, drag Vasile,
La două zeci de mii de mile,
Te-mping din urmă cașaloții,
 șoseaua geme, sanschiuloții
trec în coloane, e război
între eroi, purcei, purcoi.
Ca apa unui  fluviu, poate,
Mă veți citi pe jumătate,
Bravi înțelepți, critici și briți,
Citiți.
Ți-aduci aminte, Iuliană,
De acel august în poiană,
Ascunși în ierburi,  ne iubeam
Cu disperări de Bereclean.
Pe cer – o sticlă albăstrie.
îmi dăruiai copilul mie,
copiii la copii tot trag,
mein sonder, braver Kammerad.
Pe tavă, în iarbă, o iei sub barbă,
E gravă, măi, Tavi Ababii,
Mergi  numai trei pași, dai de apași,
Apeși, dai de leși, un cap bălai,
Cum numai în rai zărești, cu mustață
și cu albeață. Râde lumina, diamantina.
Cadavre de idei, nu le luați în seamă,
Poeme de cheamă.  Dar eu am văzut idei vii,
Alergau bidivii, să fim serioși, soioși, scorțoși.
Premii, lume, lume, răsună valea de glume,
O navă bolnavă, gravă
Plutește în apele mele,
Eu nu sunt în ele.
*******************************************
Les  dames galantes, dans la ville, Vasile,
Monseigneur le duc de Surtuc,
De Brabant, în flenduri de Flandra,
Vasile și Sandra. Nu e locul aici
Să vă laud,  licuricii mei dragi.
Ciuma bântuie ca și prostia.
Lasă bucătăria, mâncătorul de oameni ,
Vasile –golanul. Copil al secolului,
Lasă sfecla și dăruie  inima, intima.
Vasile continua să vorbească,
Voce cecececerească.
BORIS MARIAN
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu