vineri, 7 martie 2014

Creația poemului epic


Creația poemului epic

 

P1. Nastratin

 

Cânt tristețea mă cuprinde,

Mă gândesc la Nastratin,

Un năuc ce-mi face bine

și mă scoate din leșin,

procesiuni halucinante însoțesc venirea sa,

aștri scapă de cangrenă și de SI și poate DA,

Glaciar apare-n zare, ca o oază în pustiu,

Nastratin mi moare-n veacuri

și-i din ce în ce mai viu.

Derviși rotitori aleargă, umbra să i-o fure vor,

Nastratin le face-n ciudă, cerul este un covor,

Pipăie structura aspră a-nțelesului mai rar,

Arabesc visat pe apă, sunet surd de insectar,

Exfolia grimoarul moale,

Din pirită –aur greu,

Piatra fermecată are

Legături cu Dumnezeu.

 

P2.  Trec valea

 

Trec valea răcoroasă,

Iar valul este sus,

Se bulucesc și norii,

Răcnind către apus,

Așteaptă tremurândă

Doar iarba juvenilă,

Frumoasa mea aleasă,

Alb-roză, prea fragilă,

Iar ochiul este unghiul

Care cuprinde totul,

Se clatină toți sfinții,

Cu zgomot Behemothul

Pătrunde din legendă

În plin oraș modern.

Iubito, lasă-ți mâna

și să ne refugiem.

Acolo vom ajunge,

La balul,  liniștit,

Mai străvezii ca sticla,

Deși nici n-am murit.

 

P3. Șapte seri

 

Să petrecem șapte seri

 Cu o bute și trei beri,

Să vorbim în doi-trei peri,  

Să nu ne-mbătăm cu zer.

Ai plecat de-a casă beat

și-ai venit bătut  , castrat,

don”t miss it, fii mai atent,

nea Vasile, coregent.

Don Quijote chiuie,

Ce rimează  piuie,

What the rock, lasă-l în bloc,

Domn” profesor – ventriloc.

Disco în the dancing  floor,

Furi și tu, eu nu  mai nor,

În  sesiune  mari magiștri

Se ocupă  cu  nabiștii,

 Prea mult sex și armonie

Pe această sfântă glie,

Ia reforma, ia eclerul,

Le cam știe inginerul,

Să ajungi miliardar

Ai ne voie de  țipțari,

Fanfarlo și gigolo

Îți aduc un bordero,

Movieplex, move, move, move , move,

Toți avem câte-u șurub.

P4-  Bellezza

Gravitate, bunătate,

Două kile jumătate,

Gatsby a ajuns schilod,

A căzut din baie-n pod,

La bellezza, draga mea,

Nu se capătă așa.

Need for speed, eu înțeleg,

Dar de ce tre” să alerg?

Dragostea e doar chimie,

Ori o ști ori cazi în vrie,

Te-ntâlnești  cu Peabody,

Alias Liu Shao Tzi,

Capricciosa, mincinosa

E frumoasă   Rosa-Cosa,

ține closer to the Moon,

că te umpli de săpun,

mor la urmă doar amanții,

 nu mai scriu, pierdui toți sfanții.

E penibil, e penibil,

Don Quijo scrie oribil,

Totuși se va reîncarna

Să fie și el ceva.

Spectator, să mergi la moarte,

ține un tickett și-o carte,

 coborând în văi cu flori,

tancul va vorbi  de-orori,

că dineul se amână ,

dintr-un an pe-o săptămână.

specatorul e condamnat la moarte,

ține în mână biletul și-o carte,

va coborî în valea cu flori,

vorbește și tancul despre orori,

dineul cu proști se amână, lipsește

actorul cu nume de gușter sau pește.

 

BORIS MARIAN

  

       

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu