joi, 2 martie 2017

Prăbușire, unde, cine?


Prăbușire, unde, cine?
o greață măruntă, apoi totul trece,
totul, amână moartea, dacă poți,
adaugă vieții doi -trei volți,
o pitulice, pițigoi,
unii sunt zei, chiar printre noi.
Eu sunt în mers spre Paradis,
iar alții merg pe la Paris,
pentru o clipă de extaz
aș merge până la Trei Brazi.
Coboară dinspre Caraiman
o zână, eu murind de-un an.
De mă mai caută Interpolul,
spuneți-le, am dat obolul.
**********************
Fără teamă, fără mamă,
fără gamă, ești o dramă,
dar ce dramă, traumă, saună,
smithsoniană, sothebyană.
Mă iubești, zise-o silfidă,
n-ai bun simț cât o omidă,
o, o, o, Waterloo, dear silfidă,
piramidă nu se nalță cu bun simț,
ci cu inima-ntre dinți.
Te iubesc și fără el,
voi muri precum Ariel,
făr-de lacrimi și cuvânt,
doar cu fața la pământ.
***************************
 
Am murit de multe ori,
Bolovani sunt destui,
Corbi mai puțini, unii au luat diplome,
Fiii fură mai mult decât părinții lor,
A început un război între obiecte,
Unii trag în alții, cu ochi mari și senini,
Am vrut să mă nalț, dar se pare că nu mai este loc
Acolo, sus, cizmele tropăie în oricare parte,
Parcă nu era așa pe vremea Părinților,
Cine mai știe ce este un ștetl?
Acum îmi este cunoscut și Raiul
și Iadul, au căzut în baltă.
Iar la fiecare cotitură dai de o un eșafod
Din fier forjat. Asta e.


Decât un șut în fund mai bună-i ghilotina,


să fim mai filotimi și să iubim glicina,


putem iubi chiar șerpii, utili și veninoși,


de nu-mi ești soră, frate, nu poți să mă cunoști,


cu ochii tăi de buhă ai multe de vânat,


ferește-te de boala celui înalt și lat,


de nu-l cuprind manuale, dar crede că-i Boileau,


văzut-ai cum se luptă nebuni la Waterloo?


Dar la Verdun și Marna, la Stalingrad , Tobruck,


decât un șut mai bine o groapă la Sascut.


Warum întreabă boșii, for what și pentru ce,


că Dumnezeu ne taie destinu-n foarfece.


BMM




Cântarea Genezei s-a încheiat,


începe imnul Vieții,


când mai încet, când mai turbat,


în multe beții și direcții.


La rampă să iasă clovni poliglonț,


noi suntem, sala e goală,


dar unde sunt spectatorii cei hoți,


ne spune civilul Păcală.


Doctorul Faust ne-a învățat


că sufletul se poate vinde,


diavoli există în oricare stat,


ne-mbată cu pluricuvinte.


Ordine, legi betege mai vrei?


Înaintăm proști , în șiruri,


la capăt e tartrorul -șef, nea Grivei,


cu multe declicuri, deliruri.


BMM


 


În oglinzi se poate pierde


o femeie preafrumoasă,


are nume și renume ,


o revăd venind spre casă.


Simțuri se-ascut, inimi - infarct,


melcii, norii se-nchină,


eu am să-i pun covor doar din brad,


am s-o-nvelesc în hermină.


Am s-o-nvelesc în aur și-argint,


am s-o-nsoțesc peste lume,


visul devine perfect și concret,


cântec va fi fără strune.


BMM






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu