miercuri, 22 februarie 2017

 

Aici încep cu tine Aici încep cu tine, Apoi trec la mine, Un tren cosmic Circulă în vine,
La capătul Pământului
Tot noi suntem
Dincolo de el, tot noi.
Dar unde suntem noi?
Omniprezenți, omnipotenți Ca Dumnezeu. Nu greșim niciodat
ă,
Nici răbdare nu avem,
Am umplut lumea de copii din flori.
Flori de nuf
ăr, copiii sunt mereu umezi,
Ca niște flori. Mai știi cum mă cheamă?



****************************
 

Bondar

Bâzâi ca un bondar de departe, Dar nu te pot ține în brațe, Cuvântul „out” a dispărut,
Sunt în interiorul tău,
Precum Iona, ascultă,
O lume s-a năruit,
Nu-mi pasă, eu mă simt bine,
ca la mine acasă, îți aud inima bătând nebunește,
râzi, înțelegi ce se-ntâmplă?
Parcă sunt Nautilius plutind în interiorul tău,
Când mă vei naște?
*****************************



Jakobus era maestrul Ordinului

Prinților Poeți, nu avea voce de om sfătos,

nici binedispus, nici tutelar,

iar expresia feței era înșelătoare,

duplicitar-jucăușă, curtenitor era,

între devoțiune și batjocură,

precum messer Iosif ce nu lua nimic în serios,

Pliniu trăgea din plin cu pistolul de apă,

Gina Pistol îi dădea gloanțe,

gloanțele erau mărgele de apă,

Thomas von der Trave,

cavaler de Iarbă Rea

vorbea o engleză violată de un irlandez,

exaudi facts, Mullocky won the cpouple

of cats, a way, a long, a last,

asta a fost totul, minus șampania,

cel ce a scris a murit,

cel ce a murit plutește

precum Ulise spre insula

taca-taca-taca.

BMM



Poeme pierdute


 


 


 


Poeme arse de diavol, el nu citește, arde,


Totul a început cu un joc, lacrimile nu veniseră la timp,
Ghilgameș era pasionat de poeme și de golf,


Sveijk îl citea pe Homer, de aici și umorul său simpatic,
Eschile făcea comerț cu vile, era și Wilde pe acolo,
Nu te mai sforța , Sofocle, nimic nu iese singur,


Contabilul Aristofan Aristofanovici și-a pierdut mantaua în Sankt Petrsburg,


Menandru, cve mândru sună acest nume, dar era pirat, apoi – ex-pirat,
Faltona Betitia Proba, asta era femeia fatală, natală, goală,
Aveam două mătuși – Dasa și Kalidasa, ambele atrase de studenți,
Folca geonfedre, țineți minte, nu treceți pe verde,


Despre Sfântul Beda se spun multe, aducea și nenorociri,


Chaucer a inventat whiskey-ul, a spus un călugăr nebun,
Villon făcea în pantaloni după execuție,
Pe Tasso las-o că nu e femeie,
Antes muerto que mudado, spunea fiind ud, unul, Donne,


Ben Jonson, nume de birjar, săracul,
Urquhart, poftim , subiect de examen,


Cu Moliere și Racine încheiem primul semestru,


Vacanță plăcută, dragi prieteni.
******************************


 


 


Ai dreptate, iubito,


Să-mi tai capul precum lui Ioan,
Vorbesc prea mult,


Ai dreptate să-mi tai pletele,
Sunt prea  temerar,


Ai dreptate  să-mi dai mărul,
Sunt prea pudic,


Ai dreptate întotdeauna,


 Altfel dreptatea ar deveni strâmbă ca o nuia,
Ar putea să semene a iubire și tu, nu dorești asta,
Eu credeam că a iubi și a ierta este totuna,
Chiar și călăul din Lyon aștepta o iubire,
Eu nu sunt ce par, tu nu ești ce pari,


Nu pot uita  cuvintele Euridicei  către Orfeu,
„Nu-ntoarce capul, dragul meu”.

******************************


Cred că Satana colindă ungherele teatrelor,


iar lumninile reflectoarelor îl sperie,


febra, dorul de absolut îl sperie,


dragostea îl sperie, minciuna îi face bine,


el coboară mereu scările, nevăzut, neauzit,


lovește actori, spectatori deopotrivă,


mai vine și muzica, se îmbată.


Cine strigă? Sufletele.


Uimirea ajunge la culme.


Nu aruncați biletele.


BMM

â

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu