vineri, 24 februarie 2017

A fi veșnic – o poveste


A fi veșnic – o poveste



A fi veșnic - o poveste,

Care și de unde este,

Auroră, zefir, suflet,

Un sufleor la teatrul Boubette ,

Cum în cărăbuș transformi

Pe oricine, dinți enormi

Are lupul zis Robot,

Ca amicul Barbă-Cot.

Ce e Legea? Nu-ntreba,

Că te-aude cineva,

Interzisă-i orice lege

Printr-un ordin, Ubu-rege.

Ce frumos visau bolnavii

Că e lumea, dragii mamii

Lui Belial, pleacă de-acolo,

Trei milenii caut un solo,

Caii mor, lupii se-adună,

La putere-s împreună,

Ai dureri de spate, bun,

Scapi cu-o salvă de tun-tun,

Dumnezeu nu ne promite

Fericire, că smerite

Pot fi oricare lighioane,

După râs și după toane,

Fulger, trăznet, fie, ploaie,

țara intră în noroaie,

că norodul, cam nărod,

crede c-a făcut un pod

spre un Vest bogat în găuri,

o busolă cu zerouri.

BORIS MARIAN






Am nevoie de o adiere


 


Am o cabană în Gura Văii,  alături


locuia un conetabil, nu contabil,


a murit acum doi ani,


în beciul casei lui s-au găsit


mii de scrisori de la iubite necunoscute.


Noii locatari au aruncat scrisorile în grădina publică.


După un an au apărut straturi, straturi  de flori nemaivăzute,


erau flori exotice  de pe toate meridianele globului.


Noaptea venea conetabilul și le stropea cu lacrimi.


Vorbea cu ele. În limbi diferite. Asta spune paznicul.


Cine îl crede?  Îl cheamă Brebenel, unii cred că este fratele defunctului.


Cazul lui nu este unicul. O floare se numea Narzis, alta Goldmund.


Extrem de roșie era Siddhartha.   Printrte flori erau și mărgele de sticlă.


 Zilnic venea un copilaș , se juca , apoi arunca bilele la coșul de gunoi.


Parabola teniei spune că nimeni nu este atât de bun cum își închipuie.


Tenie crede că este folositoare. În locul mconetabilului, am uitat să spun,.


s-a mutat Kierkegaard. Nimenu știa să-i pronunțe numele.


Îi spuneau nea Gardu, dar el era Chirchegor.


Deși a trăit  puțin, el a spus - Doamne, aș vrea să trăiesc mai mult


aici, decât în lumea de dincolo. Dar Domnul nu l-a ascultat.


Ce pretenție să mai am eu?


********************************


Șușoteli, nebunie, taie-i capul, liste,


Ceașcă a revenit, fără cap, dar dă din coadă,


Toarnă, frate, torna, torna,


Aproape că nu-mi mai amintesc,


Iubirea copilului nu se poate îngropa lesne,


Ne învârtim în jurul propriului monument,


Dar, așa, printr-o ciudățenie, piața dispare,


Orașul e altul, patul iubirilor noastre


Se duce spre centrul pământului,


De unde și cutremurele.


***************************


 


am nevoie de o adiere,


Atmosfera e nemișcată,


Curentul își urmează calea,


Unde mi-e busola? O să fluier,


 Să stârnesc o adiere,


După atâtea zile sunt tot pe țărm,


Mă gândeam la moartea profesorului,


Am mușcat dintr-un măr galben,


Am mângâiat părul străinei,


știam, nimic nu-mi aparține,


în afara acestor degete, acestui poem,


a toamnei roșii din care bem,


păsările au trecut ca niște gloanțe,


au perforat o bandă-ngustă de romanțe,


numai părul iubitei mele necunoscute


îmi stă în palmă ca un stol de păsări mute.


Cine-a venit cu doru-acesta-ntre ființe?


Răspunde-mi tu, Exupery, răspunde-mi, prințe,


s-a spart în cioburi cerul, în lumini pământul


și umblă-n trupul meu, alt trup,  vânându-l.


BORIS MARIAN 


 




   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu