miercuri, 13 iulie 2016

Nicio nuntă

Nicio nuntă Nicio nuntă fără viori, nicio casă fără scriitori, Că oricare dottore scrie o carte de filozofie, Tamara și Demonul s-au întâlnit Lângă Caucazul de vulturi păzit, Spun și legenda și Pușkin, Esenin Pe care-i citea cu temere Lenin, Alpii și Anzii au alți condeieri, Unii pieriră parcă mai ieri, Trece prin viață un tren cu fantome, Unii se-neacă pe țărmuri bretone, Eu cu Borges am rămas că e tandru, Mă minunez de-al lui cuget – scafandru. ******************************************* Iubita mea este în Kamciatka, Iubita mea este în Sahalin, Despre trecut ce să vorbim? Iubita mea este aici, lângă mine, Își pune capul pe umărul meu, Vorbește o limbă necunoscută, O limbă străveche a celor din Pacific, dar este iubita mea, aveți ceva de spus? Nu i-am întrebat soțul, copiii, am răpit-o Ca-n vremurile lui Suleiman, Ea este pentru mine Sfântul Graal, Noi nu mai suntem în căutare de trupuri, Aici – o entitate, vântul nordic, vântul uitării Nu ne mai spulberă, suntem ultimii ghețari Strălucitori, care vor bucura omenirea Înaintea Diluviului. BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu