joi, 11 mai 2017


Dragostea mea, cuvintele mele
Au trecut dincolo de voi şi de stele,
Pe un cal prăpădit am ieşit în câmp,
Drumul scoate un muget tâmp,
Calul m-aruncă din şea, din el
Sângele curge – vin tulburel
Şi nu mai poate calul să zboare,
Nu mai are calul culoare,
A devenit o idee abstractă,
Prieteni, mi-e dor de pădure şi iarbă,
De caii reali, de femeile simple,
Care iubesc fără scâncete, rime
Şi de poeţii reali îmi e dor
Din strada uitată, Apolodor.

******************************

Hvatit, spuse hatmanul și rupse calul în dinți,

Frate cu Asmodeu, leu-paraleu fără blacheu,

Averea se abate de la Lege, așa scrie în francege,

Pe muntele Azazel   te-am iubit cu mult zel,

Auzi-mă, azimă, vii cu mine la Baal?

știai că  baba înseamnă poartă?

Să nu distrugi, este prima dintre rugi.

Ție să te rogi, apoi  privește în sus.

La barul Kochba se bea cafea  cu cofa.

Tu ești bat, eu te iubesc turbat.



BMM
Ca de obicei mă doare ceva, că multe dureri


sunt puține plăceri, asta zice și dr. Banalul,


ca de obicei, obcinele Moldovei mă bucură nespus,


exact ca pe Ian Hus, că și în prolog a intrat un dog,


discuțiile mai muței nu se iau în seamă,







restart de Sartre, idele lui Marte, as armas,


idioților, la cazarme, toți coioții, frumoase ghete



mi-a dăruit Alma Fuerte, i femeie pe cinste


și pe datorie, păcate de Corregio, elev într-a șaptea


că deveni tată, cum trecu și noaptea,


norii se tot lasă tot mai jos, poltronii,







banii, pantalonii, maiakovskionii,



tot mai jos, mai jos, cros până la Stross,


un Cnossos pios, petele coboară


de la gât în sfoară, pănă la pământ,


nu mă mai frământ, că mă înspăimânt,


Barrie, o, Sir Barrie, junele serbării,


facem un nou pact fără de infarct,







Chaplin, ce schimbare de la dictat-oare?


și ce rol, ce rol, do-re-mi-fa-sol,



născuți în pronaos, uneori din haos,


altar pe vecie, Mesia să vie,







povestiri de moarte, sânge și iar carte,



salcia să plângă, precum cel de lângă


patul meu din capăt, cap-chibrit- o iapă,







vizitiu e Domnul, carul duce somnul,


suflet de balaur, estul plin de aur,


scriu pe-un palimsest de la est la vest,


uragan e-n câmpul, ne conduce tâmpul,



hoțul și nevasta cataneză, casta,







fratele cu pomul, somonel -somonul,



șovăim, tai capul, șchiopătăm, mai dă-mi


alt timp, trup și voce, să te pup atroce,


că îmi ești aproape, nu glumim, netoate,


ne suntem doar dragi, goi, fără nădragi.







**************************************


Ascult Albinoni și repet un refren idiot,



O zi fără de tine este o noapte destul de grea,







Dar cine este iubitul, cine este iubita?


Umbre, actori din vremea lui Shakespeare,



Noi ne jucăm cu viețile noastre,


Ele se joacă între ele,







Ne trezim în afara jocului,



Ce facem? Ne sărutăm, ce să facem?


Copii? I-am făcut. Opere complete?


Le-am făcut. O ruletă rusească ne-ar prinde bine,


Eu ți-aș pune o coajă de pâine, poc,


Ai să leșini, speriată, dar ….dar,







Ne-am jucat, vezi bine. Ieșim în parc.



Cineva a pierdut un cățel. Oferă recompensă.







Nu vreau.



**************************************************


Bencen, vă zic și mă ridic, ca o ridiche-n polonic,


bechor, bechor de multe ori, ce bucurie pe Bosfor,


besamin, parfum dulceag, îmbrac caftan, trag de nădrag,


chezait de-nțelepciune, dar, împart, ce știu abecedar,


pantrofii-s uzi, Mesia vine, cum îl întâmpini, bre, vecine,


ghinioane, un-te duci, de ce? Calicul nu te-așteaptă, bre.


Că de promis și de iubit te costă doar un ban de-argint,


ai tras tu vaca-n pod cândva, acum te trage-o bacara.


Că pentru borș, compot și vin nu-ți trebuiesc nici dinți din plini.






 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu