luni, 1 decembrie 2014

Compromisuri comprimate


Compromisuri comprimate

 

Pe patul spitalului, cuțitul aproape de aortă,

Cineva lipește bucăți de ziar în albumul familiei,

Facem filozofie cu vecinul, afară, soarele apune definitiv.

Se aud zbenguieli  de pisici în călduri, ce fericite sunt, Doamne.

 Se poate ucide un om pentru o floare sau o floare pentru un om?  

Ce întrebare? Dar lumea e plină ochi de legi pe care poți să scuipi și să le negi.

Într-un pahar am pus o gherghină, ea seamănă cu trandafirul, ca lumină,

Sau cu  bujorul dragostei, drept care  sunt gata să plătesc cu închisoare.

Acolo te voi lua cu mine să ne iubim într-un tunel de mină.

Dar cum pot fi eu fericit, când vinovat sunt  făr-a știe?

Din dragoste sunt vinovat, de viața mea sunt vinovat,

De ce n-aș fi, Yehosafat? Sunt și nu sunt, este o seară

O noapte, poate , prima oară, când nu cunosc  nimic,

Pasiuni, iubirea și  melancolic-izbăvirea.

Precum balada zice, Doamne, el are dreptul să mă violeze,

Dar nu pe acela, plângând  să mă  veze,

Iar eu iubeam, uram, iubeam, eram un cal dus l-abator,

Uscat de jale și de dor, poate un cactus în pustiu,

Să nu mai fiu, să nu mai fiu.

Ps. Doar la casa de nebuni, cerul are zece luni.

BORIS MARIAN 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu