vineri, 18 aprilie 2014

Un bec ars


Un bec ars

 

Omul era expert contabil. Ehei, în vremurile noastre  de restriște, mare lucru este să scapi de necazuri  pe această funcție. A scăpat. Cândva aveam discuții, el îmi reproșa că nu-mi vizitez unchiul bolnav , tocmai în Drumul Taberei. Era un unchi hâtru. Avea niște vorbe. Întrebam – ce să-ți aduc? Nu ai ce-mi doresc – sănătate.  Cum merge? Nu anul trece greu, ci ora. Îmi era milă de el, îmi amintea de tata, fratele lui, care se prăpădise de mulți ani. După fiecare vizită aveam o strângere de inimă. De aceea , dar și din comoditate nu m-am dus  prea des la acel unchi. Dar el avea pasiunile lui – îi plăcea muzica populară românească , iar de Irina Loghin era îndrăgostit. Ar fi luat-o de nevastă. Ehei …Uneori cânta în prezența mea, cu o voce moale, caldă, mă emoționa. Ei bine, acel fals văr, adică o rudă de gradul șapte, soțul unei rude, etc. mă tot pisa de ce nu merg la unchiul, că el merge, îl suportă, se plictisește, dar merge. Nu te oblig eu, cine te pune? Mă simt obligat. De ce? Ridica din umeri. Știa el ceva. Într-o zi mai nenorocoasă, unchiul s-a prăpădit. În câteva zile casa s-a golit. Un prieten de vizavi luase tot ce avea de luat, era un prieten bun și nevoiaș, nu îl judec. A apărut și buna mea rudă. În casa goală era doar un bec și acela ars. A luat becul și l-a pocnit de perete. Asta mi-a povestit el cu ciudă, o ciudă care se reflecta direct și asupra mea. Ce ți-e și cu mila asta între semeni?

BORIS MARIAN    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu