marți, 29 aprilie 2014

Never


 

Nevermore

 

 

 

De-atâtea nopți Te-aud plângând,

Aud  materia plouând,

Sunt singur și mai scriu un rând

Despre lăcuste.

O, Doamne, nu mă mai ierta,

Sunt o lăcustă-n fața Ta,

Un greiere eu de aș fi,

Aș scrie poezii.

Dar nu mi-e pana bidiviu,

Eu cu computerul tot scriu,

El se mai strică uneori,

Dar nu l-aș da, să mor.

Aici, alături m-oți găsi

Cu o amantă-i spune Psi,

O mie de pixeli de-mi dați,

Pe mine nu mă cumpărați,

Nu mă lăudați zadarnic, eu

Scriu pentru Dumnezeu.

****************************

 

 

 Nu mai era sigur pe nimic,

 numai creierul îi lucra febril.

 Mai febril ca niciodată.

 Îi trimitea  ghirlande de metafore,

fragmente de marmură, diamant,

iar ea tăcea ca un sfinx.

 „Un sfinx trebuie spart,

 să vedem ce este înăuntru”.

 Se gândea el.

Dar distanţa ca şi timpul

 ca şi indiferenţa ucid  sentimentele

cum  mor păsările în zborul lor spre sud,

prinse de un vânt rece. 

 A plecat, cu o carte de un învăţat chinez,

în munţii Tibetului, s-a ras  în  cap,

 cum făcuse în primul an de facultate,

 când şi-a pierdut  prima iubire,

 a dispărut.

 Ea s-a prefăcut într-un corb negru

 şi în fiecare noapte rosteşte clar, răspicat,

 ca în celebrul poem al lui Poe..” Nevermore.”

 

E mai bine să te afli printre persecutați,

 decât printre persecutori,

 dar și mai bine este să nu te afli

nici aici, nici dincoace.

 

În cer nu există umor,

 zice  Mark Twain.

 Bate-mă, dar lasă-mă să râd,

adaugă Moliere, din cealaltă parte a cimitirului.

 

Unde nu sunt dușmani,

 nu este victorie, spunea Balzac,

 dar nici unde  nu sunt prieteni

 nu este victorie, adăuga un om hâtru.

 

Când te sărută un ipocrit, numără-ți dinții.

 

Îngeri cu aripi strivite de sfere,

 râuri care sunt înmormântate,

 piatra lovită de copite,

 o dragoste neterminată ne apasă,

 uneori pământul este mai curat decât cerul.

 

Eu scriu tragedii, spune Dionisos. Cine îl crede?

 

Omenirea seamănă cu ursul fugărit de foame din pădure.

 

Așa am rămas după pierdutele iubiri.

 Nemișcat. Pentru cât timp?

                                                    BORIS  MARIAN                                                      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu