marți, 22 aprilie 2014

iUBIREA sF. iOAN



.Capul meu stă pe tava privirilor voastre,
 tâmplele îmi zvâcnesc ca furtuna-n  fereastră,
 cum de nu pot muri după ce am scris un poem?
 Înalț privirea, în jurul meu nu s-a schimbat nici un semn,
 nu mai pot nici ochii să-i închid,
 lumina mă orbește, sunt ca o frunză în vid.
 Ne-ndoios, nimic nu stăpânesc,
îmi trec stele galbene în sânge,
 eu dansez, cu cartea-mbătrânesc,
 Zidul Plângerii mă cheamă și mă strânge,
iar pustiul ce l-am străbătut
 a- nflorit, a dat fructe de aur,
 secolul din trupul meu a rupt,
dar sunt veșnic cum este și valul.
 Nume port, morminte – cenușar,
n-am pus însă doliu pe retină,
 inima îmi bate mult mai rar,
când m-apropii tot mai mult de Tine
Ca iarba-n primăvară este iubirea mea,
o paște timpul, iarna o face fulg de nea
 și mai rămâne-n urmă o lacrimă, apoi
trec norii ca și anii, nu vom mai fi nici noi,
dar în adâncul firii trăiește, lumânare
 ascunsă-ntr-o firidă, nestinsă de suflare,
 sub raza tremurată citesc în mine, scriu,
 „De ce-nțelegem rostul iubirii prea târziu?”.

Ai ochi de fecioară frumoasă, iubito, cu părul șaten,
 lăsat pe umerii netezi ca zarea-n ținutul Goshen.
 Zâmbești ca un prunc înaintea descătușării din vis,
 zadarnic aș vrea doar cu mintea
 să-mi stăpânesc ochiu-nchis
în mine, în inima care, bătând nebunește, cerșind,
 îți caută cu viclenie dorințele, șarpele – jind.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu