joi, 3 aprilie 2014

De la o vreme


De la o vreme

 

 

 

De la o vreme  mi-e teamă să dorm, pentru ca moartea să nu mă prindă în somn. I-am curte unei femei frumoase care s-a dovedit a fi însăși moartea. M-am retras iute. Mi-a spus că este căsătorită. Fie. Se pare că mai rentabil este să te joci cu bietele cuvinte, care te mai respectă uneori. Scriu mulți. Scriu foarte bine. Exerciții la pian – splendide. Unii își dau duhul. Alții rostesc prima oară cuvinte de iubire. Alții schimbă lumea, încearcă să o schimbe. Îi citesc o mână de oameni.  Sunt mult mai mulți scriitori decât cititori. O fi bine, o fi  rău? Fiecare pasăre pre limba ei piere.  Nimeni nu renunță. Nici eu. Am avantajul că nu mă iau în serios. Să vedem .

 

Sfințenie și nebunie,

 

Ines îl caută pe Ilie,

 

Ilie umblă-n car de foc,

 

Are breloc.

 

Eduardo era viața ei,

 

Berea se face din hamei.

 

I-arată ceasul, moartea vine

 

Ca o lumină-ntre lumine.

 

Onoare-n plus, onoare-n minus,

 

Ce să ne pese de Tarquinius?

 

Lucrezia, sfântă nebună

 

Aduce în cetăți furtună,

 

Nu-i inferioară păstoriței

 

Din galeriile Uffizi.

 

Prin foc și sabie vom trece

 

Cuvintele din zece-n zece.

 

Carducci, lasă-ne cu iambii,

 

Troheii, te închină sambei,

 

Manelei, mandea știe tot.

 

Mai scoate-o carte de tarot.

ÎNAINTE DE A ÎNCHIDE LIBRĂRIA MAI ADĂUGĂM…………..

Ai rostit  discursul prea provocator,

mi-a spus sentențios doamna procuror,

laude ai adus „l-agenturi străine”,

mormăi și umbra lui C., din vechime,

ba ai persiflat scrisul lui Socrat,

îmi țipă-n ureche un aminofag,

am fost scuturat, dezintoxicat,

iar apoi, afară, m-am reinventat,

fată din Eladă, voce de zăpadă,

care te topești când asculți povești,

uit de orice blam, uit și de bairam,

când în vis te am, aur și balsam.

 

BORIS MARIAN

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu