marți, 18 aprilie 2017

Arivaj


 
     

















Arivaj
Arivaj, arivaj, strigă omul de la Blaj,
că blăjenii sunt de treabă,
nu te pupă, nu te-ntreabă,
ca amicul din Lyon, unde mi-am luat palton
Un palton și un poltron
jucau table pe balcon,
la palat, da, la palat
o salată au mâncat,
Pan cu favoritele,
Nan cu cameristele,
numai Stan și Bran muncesc
de-unu mai muncitoresc.
Nu mai râde tov. Pascalu,
te pui rău cu genialu,
un pantof și o pansea
jucau leapșa-n Bogota,
că acolo-s mulți bogați
și se simt cu toții frați.
Iar pistolul doar ucide,
asta spune Tucidide,
ca fumatul, ca scuipatul,
incomunicarea, da,
asta spune Obama.
****************************8
Trebuie să fii foarte tânără, doamnă,
îți amintești  reședința guyană?
privirea stinge-mi-o, blonda mea,
eu văd numai cu inima,
eu te sărut cu tot trupul, femeie,
frânge-mi brațele, gândul descheie,
mistui ființa, nu și iubirea,
îți amintești cum era în Assiria?
În Babylon, Ierusalim,
unde vei fi, eu am să vin.
În tăcerea mătăsoasă ,
numai tu erai frumoasă,
goală, albă, cum vrei tu,
mergem și la Tombuctu.
Dar ceasornicul bătu,
iluzia devine- NU.
bmm
 
 
 
 








  Arta  îndoielii.
 
Cel mai IMPORTANT este  un stultor.
 Am visat că eram la o adunarea a stultorilor.
Nu prea vorbeam cu nimeni.
Toți erau foarte preocupați.
  Nu pot   spune că tramvaiul m-a ocolit.
Dar mă lupt   precum Iacob-patriarhul.
Arta îndoielii este singura șansă.
 Păzește-te de coarnele taurului,
 de copitele calului și de surâsul stultorului.
Drumul excesului duce la palatul înțelepciunii.
  Ascuns după o piatră, molipsit de o boală,
 tu nu-L mai  vezi pe Dumnezeu.
  De ce iubita fuge de tine? CARE IUBITĂ?
 Există una singură, IUBITA.
 Ea se regăsește în fiecare chip, expresie.
 Nici ea nu știe că este IUBITA.
La fel este și cu Dumnezeu.
Nu greșea cineva când spunea
 că Dumnezeu poate fi și  FEMEIA.
 Dacă buzele ar avea curajul să strige,
 mâinile să se lege de vâsle,
aș fi putut să plec mai departe, dar nu pot.
*****************************
Șovăială dimineața, ciao ragazzi, ciao-cacao,
Ne placi baiazzo, în saltea – o petală de trandafir,
O petardă, o targă, minunați de toate căzurăm pe spate,
Trebă să pregătim conștiințele, cunoștințele, cognosce te ipsos,
Soldatul mâncă și el o ciorbă, apoi moare,
Imensele trupe cu îngeri și brute,
La donna e mobile,  este o molie,
Căluții lui puiuțu  au distrus căruțul,
Dar căruțul nu-i al lui, este-al împăratului,
La galop, la galop, hai noroc, ciclop,
Pancho, ia-ți un rancho, eh, tanti  Ivancho,
Vesel ca un graur îmbrăcat în aur, becalizarea
Națiunii, prunii au înflorit, știți?
Compari măslinul cu o vulpe?
Goangele și Gangele curg mereu spre piangere,
Plin de împrumuturi, dr. Borg , te scuturi,
Lidere și libere caută libelula, nulla.
Boccaciula. Numai tu lipseai, ochii din tramway.
BORIS MARIAN
 
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu