luni, 28 august 2017

Flăcări albe, albatroșii,



Gloanțe oarbe, spade roșii,
Dintele stă la dentist



Într-un glob de ametist.

Aquinas e doar un nas,

Morose e fierbinte azi,

Frate porcospino , vino,
Stai acasă, Angelino.



Trotineta-i lui Adam ,

Are dame de doi ani,
Stau de vorbă caii verzi,



Dar miniștrii-s și mai brezi,

Monkwords, marybeads, tradu,

Doar ai fost la Malibu,
Ai acasă un mormânt

Ce așteaptă negru, blând.



****************************
Iubito, astăzi vom fi triști,

să-mi dăruiești o mângâiere,

eu am să țin ochii închiși,

vom spune, moartea e-o părere.



Vom înjura de dumnezei,
ne vom certa între săruturi,

parcă trăim între pigmei,



înconjurați suntem de scuturi.

Ne știm de mii și mii de ani,

am fost Romeo și Julieta,

pe cer, nori grei și cormorani,
furtuni vor sfărâma corveta.

Și vom pluti spre larg, pe mări,



spre misterioase continente,
citesc în ochii tăi mirări,

dansăm în spațiu valsuri lente.



**************************
Discutam cu o doamnă,



Nu aveam nimic în comun,
Ea era albă, albă, se rotea,



Nu ne-am atins, nu era fluture,
Părea o pisică parfumată,

Se desfășura, tot albă, ca un vis,

Eu povesteam de copilărie,



De prima iubire, ea mi-a spus

Câți muritori a dus dincolo,

Trenul s-a oprit. Doamna a coborât
Fără un cuvânt, am plecat mai departe,



n-am mai știut nimic despre ea.

Devenisem nemuritor.

*************************
Ulyses mai era și Grant,

Avea garaj, n-avea garant,

Avea talent, scuipa doar Kent,

Venea, venea din Florida

Cu-o bidinea, cu-o bidinea.

Nu poți pleda, îmi spune Grant,

Înalt, subțire, elegant,
Nici soarele n-a răsăsit,

Nici nicu nu ne-a părăsit,



Iubita cui era ? Șocat

l-am întrebat pe Iosafat,
simțeam că nu pot părăsi



esențele din Marcapi.

Atunci, pe loc am înțeles,
Că moartea este un eres,



Mormântul meu, oricât de mic,

Nu va cuprinde-n el nimic.
Eu voi fi iară peste tot,

Tu erai albă, eu- netot.



**************************
Durerea ce se repetă devine plăcere,

Plăcerea ce se repetă devine durere,

Ași, spus Bobârnac, fost căpitan,



„all in, all in”, se auzi comanda din rândul trei,
Jucătorii s-au adunat în cerc,



Rody a aruncat mingea în lac,
A ieșit un pește gigant, cu dinți și plămâni auxiliari,

„Feriți, mănâncă oameni”, ne anunță paznicul,

Doamne, ce aș vrea să ajung ca Iona,

Asta nu este viață, din durere în durere,



„Who will win?”, întrebau reporterii,
„Eu sfântă?”, se miră Rody.



Avea dreptate. Nu era.

Țiu-rih, țiu-riuck ,
Cânta un greieraș din umbră.

***************************************** 

Mergi liniștit ca o lișiță,

Nu lua în seamă nimic,



Tunete, fulgere, fluiere,

Stai frumos în aspic,

Nu te schimba precum vremea,
Păstrează pacea din jur,

Vorbind cu blândețe, cîștigă



Inima lupului sur,

Fie oricine, tot om e,
Pune-te-alături, fii bun,



Nu compara, modestia

Face ca vinul minuni.

Faptele tale trecute,

Faptele tale-n viitor

Toate se-nscriu sus , în ceruri,

Ca unduirea de viori.
Lumea e mult mincinoasă,



Tu ocolește-o voios,
Binele fă-l în tăcere,



Privește la bietul botgros.

Nu te juca de-a amicii,
Cinic să nu fii nicicând,



Toate se duc precum iarba,

Vecia este-n Cuvânt.

Anii aduc daruri, pierderi,
Fii pregătit la orice,

Singurătatea-i părere,



Fii fericit, omule.

********************************

Mici cu mici , un fel de kitch,

În picioare te ridici,

Bastioane un pic rotunde,

Te ia armata, te tunde,

În tundre adânci, reci, mai scunde,

Chivote mai poliglote,

Anxietate de lacomi,

Punct. Fiorul morții, inorogule,
Rogu-te, scutește-mă, bre,

Odradek, mamă de floare,



Bestioare. Everything has beauty,

Dar tu le vezi, muti?
Tatăl meu, unde ești?

Unde călătorești?

În strănepot ai să crești.



BMM





Aud cuvântul metafizică,

mă cuprinde frica,ftizia,

limba clipelor străine,

noi locații,vino mâine,

să trăiești fiece ca pe ulima,

la zid?

Cine știe că-i țicnit,

vai de el, calvar și hit.

bmm




Un morar din Caraibe, la Corabia, Ninive


se călătorea provansul și la fete da avansul.


Până și Novac din Dolj îl cam dojenea pe Georges,


unul Mârza dă în baltă cu un băț, apoi se scaldă ,


hiperboreenii vin, totu-i fals pân-la canini,


noaptea-i tare capricioasă în Capri este chiar groasă,


unchii Goe și cu Joe au deschis un cazino,


cazul pare foarte grav, e mai rău decât nărav.


Suntem surzi și orbi și muți? Ne întoarcem la mamuți?


No,că-i groasă rău de tot. Cel puțin fii hotentot.


Ai republică, miniștri, mai dăștepți ori mai siniștri.


BMM








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu