joi, 25 iunie 2015

Tu te gândești/Du denkst dir


Tu te gândești/Du denkst dir

 

Tu te gândești ce vrea bătrânul ( zeken) acesta de la mine? Totul și nimic. El visează. Tot ce este al tău este perfect. Tu te gândești, ce fredonează acesta? Nu fredonezi, eu nu găsesc nici un defect. Tu ești perfectă. Tu te gândești  că eu nici nu te pot cunoaște. De sute și de mii de ani eu te cunosc. Aceasta este dragostea adevărată, crede-mă și nu cerceta. Eu scriu o carte pentru toți și pentru nimeni. Eu nu-mi doresc decât să fim noi fericiți în nebunia noastră și  o avere să ne pară sărăcia vechilor înțelepți. Copil s-a făcut și s-a trezit după o viață. Voi dormiți? Eu daruri nu aduc, eu iau mereu din dragostea acestei lumi , o dăruiesc  străvechii   lumi a celor fericiți. Ce importanță are fericirea mea? Eu pot să fiu un saltimbanc, ce importanță are? Iubesc pe cel care muncește și născocește totodată, munca în sine este un chin fără fantezia copilului. Nici iad și nici diavoli nu există, doar suflet ce de trup se va desparte. Trupul este al unui câine mort, doar sufletul trăiește mai departe. Are you loving enough? Ai făcut cunoscută dragostea ta? To hit off toghether. To hit the right word. Trăia un om, spui. Dar și vitele trăiau, râdeau. Din cupa vieții nu poți bea precum din inima unui câine. Reluăm, trăia odată un om care nu avea nimic, nici bani, nici ochi, mâini, picioare, doar scria, dar ce scria? Omul cum se cade-cumsecade nu prinde rădăcini, el umblă. Atenție, când te uiți pe fereastră, ai grijă cum cazi, după dumneata va mai cădea unul. Întotdeauna doi vine înainte de unu. Este dreptatea lumii. Când cineva ți-arată pumnul, consideră că este inima lui. După un accident nu te mai recunoaște nimeni, așa sunt superstițiile, mai bine pleci în alte țări. Cei cu gâtul subțire vor ajunge în rai, dar ceilalți? Love  lies bleeding in the bed whereover? Asta-i din altă operă. Să ascultăm poveștile copacului din munte. Vântul pe care nu-l vedem, îl zbuciumă sălbatic. Dar el nu se plânge. Eul meu de azi îl uită pe cel de ieri. O fi bine?  Cât timp cauți adevărul, nu vei fi liber, găsindu-l,vei fi mort. Predicatorii morții poartă orice culoare. Ferește-te de muște, sunt majoritare. Animalele au nevinovăția de partea lor. Dar prea multe sunt prăpăstiile pentru omul singuratic. Gustul turmei este mult mai vechi decât al individului, ceea ce nu acordă șanse mari celor buni. Nu vă-mbulziți  să iubiți aproapele, îl sufocați, gândiți-vă  ce ați face voi. Dar orice singurătate poate fi un păcat.

(vom continua)

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu