luni, 17 noiembrie 2014

Îngerii


Îngerii

 

Riri era o femeie în vârstă, iar cei în vârstă trebuie respectați. Asta nu știu mulți. Riri avea suflet de copil, ochi rotunzi, față  rotundă, limbaj inadecvat și cu multe repetiții. Îmi era un fel  de rudă. Când soțul ei, cu care a trăit 60 de ani, s-a ridicat la ceruri, așa cum speră Riri,  lumea ei s-a dărâmat. La orice întrebare   răspundea învariabil – nu mă simt bine, vreau la Fifi, adică la soțul. Neputând ajunge la Fifi , mergea des la doctor, cum se duce un credincios la biserică. Într-o noapte, la geamul dormitorului, Riri locuiește la etajul trei, a bătut cineva. Riri s-a ridicat iute din pat, cum niciodată nu reușea să facă o asemenea „aventură” și s-a repezit la geam. Afară bătea un vânt de noiembrie – dincolo de geam, ușor învăluit de o lumină  tulbure, era chipul lui Fifi. „ Te-am aștept, zice, dar am văzut că nu vii, am venit eu”. „Ție nu ți-e frig?”, a întrebat , firesc, Riri. Fifi a râs. ”Ehei, de mult am scăpat de  frig”, răspunse vesel Fifi și  sări tinerește în cameră, direct prin geam, fără a-l sparge.  Riri rămase  mască. A leșinat, Fifi a așezat-o cu grijă în pat. Au urmate zile fericite, de parcă Fifi nu murise niciodată. Într-o seară, administratorul de bloc, o femeie cam seacă, văduvă de cățiva ani, a întrebat – „ La Dvs. nu locuiesc două persoane?  Așa îmi spun vecinii”. Riri  nu a știut ce să spună, dacă spunea adevărul o credeau nebună, a preferat să mintă,  adică, nu, nici vorbă. Dar  Fifif, care era foarte cuminte până acxum, a început să calce strâmb. Bas venea beat, iar culmea a fost că l-a prins cu vânzătoarea de la pâine,  incredibil, în patul conjugal, într-o dimineață. Femeia a fugit, Ririr a plâns, Fifi a plâns și el, i-a explicat- „ Dragă, eu de când m-am dus prima oară pe cea lume, am simțit  că întineresc. Ce să fac? Tu ești bătrână, eu ce să fac?”.  Riri și-a revenit, a luat o tigaie și i-a aplicat o lovityră mortală  noului revenit.  În clipa aceea, tripul lui Fifi s-a evaporat.  Fifi s-a trezit cu o durere de cap. Totul fusese un vis.I-a povestit vecinei, aceasta i-a spus – „Mare prostie, cum ai putut, trebuia să-l trimiți la mine”. S-au certat. Ultima dată, când am sunat-o pe Riri , mi-a spus, nu mă întreba ce fac, mă uit noapte de noapte pe geam, dar Fifi nu mai vine. „Păi cum să vină, a murit de un an”, am răspuns. „ Cumn a murit? Să-ți fie rușine? Dar ce , eu sunt nebună? NU ȚI-AM SPUS CĂ L-AM PRINS CU VÂNZĂTOAREA ÎN PAT?.”  Am închis. Riri devenise aproape scriitoare.

BMM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu