duminică, 23 iulie 2017

Ceva s-a întâmplat, hemoragie, cutremur,


Ceva s-a întâmplat, hemoragie, cutremur,

chestie malignă, cine n-are?

Aveți și altă întrebare, domnul Diavol?

Noi nu suntem de piatră, nici lemn tare,

venim de undeva, plecăm oriunde,

nu-i nimeni să întrebe, nu răspunde,

lăsați să sune telefonul, taie capul.

Pe când un om în miezul vieții lui,

dădu în mintea vivițelului,

pădure-ntunecată părea viața,

când nu aveai un scop, numai o rață,

amar vorbeai pe-ascuns, o spun pe față,

frica pe nesimțite m-a pătruns,

că nu e poezia în pericol,

ci globul nostru, vechi vehicol.

Prea ne încrâncenăm uitând iubirea,

fără iubire nicio convertire

nu-ți va salva nemernica făptură,

poți aduna  zeci de milioane-n bătătură,

în versul meu reînvie Beatrice,

decât poetul cine-i mai ferice?

Nici boala și nici moartea nu-l doboară,

renaște zilnic, scrie prima oară,

printre cuvinte, ca printre pocale,

un farmec nou aduc buzele tale.

*****************************

Mi s-a plâns o pitulice

că nu are niciun Nietzsche,

niciun Kafka, Kierkegaard,

ia , acolo, adorator.

Viața trece, norii zboară,

visele se fac o sfoară,

poți să urci la Dumnezeu,

dar El nu dă din al Său.

Eu i-am spus , privind-o fix,

nici prea blând și nici prea linx,

ai iubit, ai fost cândva

înrobită, draga mea?

Dacă vrei doar libertate,

te găsești foarte departe.

BMM

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu