Urmașilor mei, copiii
_________________
Ploaia este bucuria copiilor,
Culori, mirosuri distincte,
Ce semne ne aduce vara?
Un ghid ilustrat al
armoniilor.
Fiece zi – o uimire.
Posedați suntem de intuiția
particularului,
Infinitul ne produce greață.
Cum poate vocea Kostromarului?
Tristețea zorilor la execuție.
A amurgului pentru un om părăsit.
A amiezii pentru un om flămând.
Din pânza radioului – un glas hârâit.
Urmașilor mei eu nu le scriu,
Nu voi pleca într-un sicriu,
Umblând pe două-trei picioare,
Mai știi , chiar patru aripioare.
Oftează tânăra domniță, așteaptă în pat o linguriță,
Poate chiar o lingurea, ba mai vrea, ba nu mai vrea.
Sunt Zburătorul dacă vreau, ajung cu tine la
Breslau,
Bea când ți-e sete Dâmbovița, să-ți pierzi suflarea
și ființa,
Boul, vițeii se ajută, Casa Boborului este mai
slută,
Alecsandri îmi este unchi din al Veneției rărunchi,
Astfel venii și eu aici, gură de rai, trai la
bunici,
Cum se deschide între nori o poartă, văzui un
picior,
Atât zării, pe loc crezui, de-atunci mănânc numai
gutui.
Dar asta nu-i melancholie, albastră floarea e mai
vie,
Albastră, roșie se-arată această inimă de fată.
Trecut-au anii ca și banii, acum bogați sunt doar
golanii,
Ne cântă-acuma
și prohodul, ce dor mai are azi norodul?
Rondel trecut și tare dulce, pescarul prinde știu
ce, știuce,
Dar nu se știe că un drum mai duce-n pipa cu tutun,
Când eu vă las întreagă-averea lui Dobrogeanu, parcă Gherea,
știu codri mari de brazi, molizi, în mine tu nu mă
închizi,
nu port nici plumbi, arginți, magnezii,
eu îl iubesc pe T. Arghezi , lacustrele bacoviene,
romanțele minulesciene, pe cronicarii lui Urmuz
ce au luptat și la Oituz. Cu Topârceanu facem jocul,
cum vine rima cu norocul, dar nu poate a fi uitat
ce-au scris domnii Maniu și Pillat, eu lui Barbu
Ion , am să-i ridic în marmuri un monument ci
filigrane,
Dar mai trezește-te, Ioane.
Un melc se-mprieteni cu-n diavol,
Melchiom, Melchior și Bravol.
În limuzină, Meluzina făcea amor cu mandolina.
A voi fără a vrea să voiești, vuiește
Codrul de povești.
Fraged și gingaș se naște omul,
Uscat și tare rămâne oul,
Nimic mai moale decât apă,
Lasă cortina, să înceapă.
*888
Bună dziua, fluturaș,
Iar mai scrii un romănaș,
Are multe personaje
și idile drept furaje,
toată lumea e scriitoare,
unu-i mic,altu-i mai mare,
unu-i nalt numai la stat,
altul pare talentat,
despre premii ce să spun?
Toate-s unse cu săpun
și alunecă ușor
precum râma sub pridvor.
N-am invidii, sunt mai bun
Decât cel mai fin tutun
și mă sorb doar pricepuții,
rima sună a la Nuți,
spaima Constituții,
scriu pentru că am trecut
clasa-ntâia cu un șut,
restul claselor le-am luat
din visare și căscat.
Am iubit doar versul sec
Cu o urmă de buchet,
Am iubit marii poeți
Ce n-atârnă pe pereți,
Am iubit femeia,viața,
Vă zic – bună dimineața.
BMM
Pompe funebre
Nu știu de ce majoritatea oamenilor
mor în zori. Rimează ca naiba. Aveam un profesor de istorie care ne spunea cu
orice ocazie și fără ocazie- eu nu am încredere în mine, cum să am în voi?
Cinism,filozofie, prostie? Dar să revenim. Lucram la o societate de pompe
funebre, deci nu hidraulice, vizitam casele celor duși în altă lume. Mărturisesc
că aveam o pasiune păcătoasă, citeam jurnale intime, scrisori, manuscrise, ceea
ce mă apropia de lumea lui Balzac și a lui Stendhal. Zice unul –la început era
avântul, apoi cuvântul, apoi mormântul.E vesel? Multă aritmetică în
hârtii,bani,ani,femei,boli,păcate,multe banalități. Multă sing urătate, melancolie ,
ca pe plăcile de ebonită cu marca his master voice. Sinucideri simulate,
secrete de familie.Romantism și necrofilie,gnoze, prognoze, remușcări, casa
doarme,omul moare. Păianjeni, lime,lipitori, limacși, enciclopedii vechi.Zgură.
De unde? Cine a ars? Pași. Emoțiile se hrănesc cu cadavre. Halucinații pe
tapet. De ar putea câinii să citească jurnalele foștilor stăpâni…Elevii nu vor aprecia pe Mona Lisa, ei nici nu știu
ce colici intestinali o chinuiau pe biata femeie. Voi continua. Deci cum de
săgeata lui Cupidon nu nimerește decât în inimă și niciodată în capul victimei?
După opinia elevilor toți profesorii vor ajunge în iad. Am văzut pe o tarabă
Manualul turnătorului fruntaș - 1982, Ed. Tehnică.O chestie. Vecina de la
parter îl umflă pe vecinul de la subsol. Angelina e numele unei fete foarte
rele. Un bărbat gras, gros, păros poate trezi pasiuni. Nu vorbim de dragoste, asta e altă colecție. Când porcii
cântă, mierlele tac. După mult sport miroși a cămilă. De multe ori pantofii
depășesc valoarea purtătorului. Parașutiștilor nu le plac trandafirii. Sărutul
favorizează răspândirea microbilor, ei și? În fața oglinzii orice femeie este
frumoasă. Împărăteasa, așa scria în roman, trăia cu contele care o biciuia cu
cravașa până la sânge, povestea s-a pervertit și s-a spus că împărăteasa trăia
cu calul contelui. Clonele ne vor schimba viața, unii deja ne-am clonat în
taină. Când va ninge în Sahara noi vom fi morți.Vreme trece,vreme vine…tu rămâi
la toate rece. Și multe altele…Pompele funebre au dat faliment, lumea nu mai
moare. S-a deschis un restaurant Golgota.
BMM
Funebre-continuare
Se descurcă fiecare cum poate,spuse
șopârla și pe loc deveni crocodil. Crocodilul este un animal
inteligent,hrăpăreț și laș totodată. Femeia avea păr roșu peste tot,dar avea
inimă bună,ca un cărbune încins. Pâinea dintre rădăcini crește, degetele sunt
rădăcini. Inter-viu cu un inter-mort. În viitor. Versurile mele nu au uși, doar
ferestre. De ce? Ochi, nu picere. Poemele cuminți nu mă
interesează..Puțină/multă nebunie,da.În cursul unei vieți mănânci o balenă,
învers față de Iov. Uah! Un punct este începutul deșertului. Cu fiecare vers mă
zidesc pe mine însumi, meștere Manole cel crud cu consoarta.
BMM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu