vineri, 16 mai 2014

Niluțe, biluțe


Niluțe, biluțe

 

O bilă se plimba pe Nil,

Niște niluțe  cu două biluțe,

În colțul  buzelor, zâmbet – biluță,

Dintr-0 biluță, două căruțe,

Caii nechează, moartea e trează,

Cum să opresc rostogolirea,

Îngenunchierea, pământenirea

Bilă, biluță, nu-ți pierde firea,

Viața-i o bilă cu pietre de-o kilă,

**************************************

Într-o noapte am visat că nu murisem,

Mă plimbam liber pe străzi,

Nu avea cine să mă salute,

Mă lătrau câinii, semn că existam,

Lăcrimau stelele, o umbră a trecut  pe lângă mine,

„Tu ești, Makidoane? ”, mă întreabă umbra,

„Nu”, zic, „Dar cine ești?”,

„Un om care crede în nemurire,,, ,,Fugi de aici, cu ce te ocupi?,,

Scriu.

***************************************************

Port masca lui Maldoror,

Cel mai purtător de-orori,

Cer eu cerului să-ndure

Cuvântările-mi cam dure,

Nu scriu pagini mohorâte,

Dar nu râd la chipuri hâde,

Neînduplecat rămân,

Nu cunosc nici un stăpân,

Fruct amar e uneori

Viața unui Maldoror.

Sună ceasul din-don-don,

Eu discut cu Lautreamont,

Voi dați birul cu fugiții?

Lupt alături doar cu prinții.

Că poetul este prinț,

Are, n-are doi părinți,

Zboară peste noi cocorii,

Corbii negri, maldororii,

n-aveam teamă de nimic,

doar de jocul din buric,

doar de focul inimii,

kiss me, darling, go to me.

 

BORIS MARIAN  

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu